15 czerwca 2017

#3 "Niespodziewany gość" Agata Christie



Okładka książki Niespodziewany gość

Autor: Agata Christie
Tytuł: Niespodziewany gość
Stron: 124
Rok wydania: 2009
Wydawnictwo Dolnośląskie
Moja ocena: 9/10

Opis:
- Więc nienawidziła go pani od lat - mruknął jakby do siebie, przyglądając się z namysłem zwłokom. - Ale dziś... dziś wydarzyło się coś szczególnego, prawda?
- Ma pan absolutną rację - odparła Laura z emfazą. - Rzeczywiście, dziś wieczorem coś się wydarzyło. Dlatego... wzięłam broń, którą trzymał na stoliku przy wózku, i ... zastrzeliłam go. Tak po prostu. - Rzuciła mu niecierpliwie spojrzenie. - Och, na co się zda to całe gadania? Musi pan tylko zadzwonić na policję. Nie ma innego wyjścia. - Głos jej się załamał. - Nie ma wyjścia!





Moja recenzja:
Pewnego, mglistego wieczoru w Południowej Walii, do rowu wpada auto Michaela Starkwedder'a, inżyniera. Gdy po kilku próbach odpalenia wozu nie udaje mu się, idzie po pomoc do najbliższego domu. Kilka razy puka do drzwi, lecz nikt nie otwiera. Łapie za klamkę i wchodzi do środka. Znajduje tak zwłoki mężczyzny i jego żonę z bronią w ręku, która od razu przyznaje się do popełnienia zabójstwa.

Ta, jak każda inna powieść pani Christie, zaskakuje nas dosłownie co stronę. Co chwila pojawiają się nowe zagadki, które zupełnie zmieniają nasze patrzenie na historię bohaterów. Książka do ostatnich stron trzyma nas w napięciu. Ja osobiście chciałabym drugą część, aby dowiedzieć się czy ostatnie słowa głównej bohaterki coś zapoczątkowały.

Jest to pozycja na jeden wieczór, gdyż jest bardzo krótka. Polecam ją każdemu kto zaczyna z kryminałami, a także tym którzy w książkach tego typu się zaczytują. Była to moja trzecia powieść tej autorki ale na pewno sięgnę po więcej.

A wy czytaliście ją? Jeśli tak napiszcie w komentarzach co o niej myślicie 😊💜









5 komentarzy :

  1. Jeszcze nic od Christie nie czytałem, ale mam zamiar. Po przeczytaniu paru książek od Mroza mam zamiar zacząć czytać więcej kryminałów.

    Hubert z Thelunabook
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam nic od Christie i wydaje mi się, że raczej nie przeczytam. Nie przepadam za kryminałami. Szukałam czegoś dla siebie (próbowałam m.in Jo Nesbo) i nic z tego nie wyszło. No, oprócz Mroza. Mróz to życie :D Mimo wszystko słyszałam dużo pozytywnych opinii o twórczości Agaty Christie i mam nadzieję, że będziesz miała okazję czytać jej więcej dobrych pozycji :D

    Zapraszam :)
    https://karolina-czyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez nie przepadałam za kryminałami, ale akurat pozycje jej twórczości przypadły mi do gustu 😁 Może jeszcze kiedyś spróbujesz i ci się spodoba 😁

      Usuń
  3. Nie czytałam, ale jeśli tylko będę miała okazję muszę to zrobić. ;)
    Pozdrawiam
    mylovearebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.