11 pa藕dziernika 2017

15 | "Ocala艂e" ~ Riley Sager

Hejka 馃挒 Przepraszam z tak d艂ug膮 przerw臋, ale nie mia艂am czasu ani pomys艂贸w na pisanie post贸w. Nie przed艂u偶aj膮c, przychodz臋 dzisiaj do was z recenzj膮 thrilleru "Ocala艂e".




Tytu艂: "Ocala艂e"
Autor: Riley Sager
Wydawnictwo: Otwarte
Ilo艣膰 stron:  432
Rok wydania: pierwsze, 2017
Ocena: 10/10

Opis:
Kim jestem?
Ka偶dego dnia my艣l臋, 偶e jestem szcz臋艣ciar膮. W moim zwi膮zku uk艂ada si臋 doskonale, m贸j blog kulinarny ci膮gle zyskuje nowych fan贸w. 呕yj臋 z dnia na dzie艅, skupiaj膮c si臋 na przyjemnych chwilach.
Kim by艂am?
Celem. Ofiar膮. Nazwali mnie Ocala艂膮, bo prze偶y艂am masakr臋. Tamte wydarzenia k艂ad膮 si臋 cieniem na moim 偶yciu, mimo 偶e od dziesi臋ciu lat robi臋 wszystko, aby wymaza膰 je z pami臋ci.
Co si臋 ze mn膮 stanie?
Boj臋 si臋. Historie z przesz艂o艣ci powracaj膮, gdy przypominam sobie, 偶e nie jestem jedyn膮 Ocala艂膮. Takich jak ja by艂o kilka, ale nie wszystkie mia艂y tyle szcz臋艣cia. Lisa ju偶 nie 偶yje, a Sam nagle zjawia si臋 u mnie…
Przesz艂o艣膰 w艂a艣nie mnie dogoni艂a i musz臋 stan膮膰 z ni膮 twarz膮 w twarz. Czy tym razem te偶 ocalej臋?



„Fenomenalny thriller. Najlepszy, jaki przeczytasz w tym roku”.
Stephen King






W powie艣ci poznajemy histori臋 Quincy Carpenter, kt贸ra jako jedyna prze偶y艂a masakr臋 w domku letniskowym Pine Cottage. Zgin臋艂a pi膮tka jej najlepszych przyjaci贸艂, a ona nie pami臋ta jak to si臋 sta艂o i r贸wnie偶 jak uda艂o jej si臋 prze偶y膰. Opr贸cz niej istniej膮 dwie Ocala艂e – Samantha Boyd i Lisa Milner, kt贸re r贸wnie偶 jako jedyne wysz艂y ca艂o z podobnych masakr.  Ocala艂ymi nazwa艂a je prasa, ka偶dy zastanawia艂 si臋, czemu akurat one prze偶y艂y?
Teraz stara prowadzi膰 si臋 normalne 偶ycie. Ma w艂asne mieszkanie, w kt贸rym mieszka razem z kochaj膮cym ch艂opakiem i prowadzi r贸wnie偶 bloga o pieczeniu. Stara si臋 nie my艣le膰 o tym co prze偶y艂a, ale po 10 latach wszystko wywraca si臋 do g贸ry nogami. Lisa Milner poppe艂na samob贸jstwo, a Samantha po kilkunastu latach ukrywania si臋 pojaweia si臋 u Quincy i ca艂kowicie zmienia jej dotychczasowe 偶ycie.

Ksi膮偶ka na prawd臋 trzyma w napi臋ciu i a偶 chce czyta膰 si臋 kolejne strony i rozdzia艂y. Bardzo spodoba艂o mi si臋 to, 偶e w ksi膮偶ce zastosowano retrospekcj臋. Dzi臋ki temu lepiej mo偶emy pozna膰 to co prze偶ywa艂a Quincy przed i podczas masakry.
Bohaterowie s膮 naprawd臋 dobrze wykreowani. Najbardziej polubi艂am chyba Coopa (funkcjonariusza, kt贸ry uratowa艂 Quincy) i Samanthe Boyd, p贸偶niej Tine Stone.
W charakterze g艂贸wnej bohaterki czasami denerwowa艂a mni jej 艂atwowierno艣膰 i naiwno艣膰. Wpu艣ci艂a do mieszkania zupe艂nie obc膮 sobie osob臋 i pozwoli艂a jej tam przez jaki艣 czas zamieszka膰.

Powie艣膰 zosta艂a napisana naprawd臋 fajnym i prostym do odczytania j臋zykiem. Bardzo szybko si臋 j膮 czyta. Historia jest opowiadana przez narratora pierwszoosobowego, czyli Quincy, lecz w fragmentach z przesz艂o艣ci pojawia si臋 narrator trzecioosobowy.



Wed艂ug mnie ksi膮偶k臋 t臋 warto przeczyta膰. Osobom, kt贸re lubi膮 thrillery i tego typu ksi膮偶ki w 100% si臋 spodoba. B臋d臋 poleca膰 j膮 chyba wszystkim, nawet tym kt贸rzy nie czytali jeszcze nic z tego gatunku. Ju偶 kilka moich kole偶anek, po moim opisie jej, stwierdzi艂o, 偶e po偶yczy j膮 ode mnie lub nawet kupi po premierze. Je艣li jeszcze co艣 wyjdzie z pod pi贸ra tego autora to przeczytam to z wielk膮 ch臋ci膮. Ta powie艣膰 na pewno zostanie w mojej pami臋ci na d艂uuugo i powr贸c臋 do niej jeszcze nie jeden raz.

Za mo偶liwo艣膰 zrecenzowania ksi膮偶ki dzi臋kuj臋 wydawnictwu Otwarte.






4 komentarze :

  1. Powiem Ci szczerze, 偶e nie by艂am jako艣 przekonana do tej ksi膮偶ki ale coraz cz臋艣ciej widz臋 pozytywne opinie. I mo偶e ju偶 nied艂ugo si臋gn臋 po t膮 pozycje o ile 偶ycie mi na to pozwoli :D

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, chocia偶 nie obiecuj臋, wszystkim si臋 spodoba :D

      Usu艅
  2. Opis przekonuj膮cy, a Twoja recenzja pobudza ciekawo艣膰 jeszcze bardziej ;) B臋d臋 mie膰 t臋 ksi膮偶k臋 na uwadze.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. To naprawd臋 historia godna poznania! R贸wnie偶 pozdrawiam :)

      Usu艅

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrze偶one.